czwartek, 6 sierpnia 2015

Lody dla ochłody o smaku morelowym


Uff, jak gorąco! A na taką pogodę najlepsze są lody. Dzisiaj podam przepis na lody morelowe, ale tak naprawdę można je zrobić z dowolnych/ulubionych/posiadanych owoców. Lody robiłam w thermomixie, ale można je również przygotować w blenderze. Owoce wcześniej pokroiłam na drobne kawałki i zamroziłam, dzięki czemu deser jest gotowy do zjedzenia zaraz po przygotowaniu. Cześć masy lodowej przelałam do specjalnych pojemniczków na lody i zamroziłam. Po kilku godzinach dzieci miały lody na patyku. Deser można przygotować ze świeżych składników, ale wtedy na lody trzeba poczekać do momentu zmrożenia się masy.  

Składniki:
400 g zamrożonych moreli
200 g zamrożonych bananów
100 gram cukru 

Wykonanie:
Cukier zmielić na puder — 20 s/obr. Turbo. Wsypać zamrożone wcześniej owoce i rozdrobnić — 30 s/obr.Interwał. Wyrabiać za pomocą kopystki — 2 min/obr.poz.6. Porcjować do miseczek, albo przelać masę do pojemniczków na lody.   

Wersja dla osób przygotowujących lody w blenderze:
Wyjmujemy owoce z zamrażalki i zostawiamy na około 8 minut, aby trochę odtajały. Przekładamy do blendera, dodajemy cukier puder i miksujemy na gładką masę. Dalej postępujemy, jak w przypadku thermomixa.    

Smacznego!


Masę można również zamrozić w plastikowych kubeczkach, np. po jogurtach, do których wkładamy patyczki po lodach albo łyżeczkę. Poniżej lód zrobiony w kubeczku do napojów  z łyżeczką zamiast patyczka.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...