piątek, 18 września 2015

Kremówka


W lodówce znalazłam ciasto francuskie więc postanowiłam upiec kremówkę. Masę do niej "pożyczyłam" z przepisu, który od wielu lat mam w swoich zbiorach. Jest to przepis na napoleonkę bez pieczenia — spód i górę tworzy warstwa krakersów. 

Składniki:
2 blaty ciasta francuskiego
5 szklanek mleka
1 kostka masła
1 budyń śmietankowy bez cukru
1 szklanka cukru kryształu
1 budyń waniliowy
4 żółtka
1 szklanka mąki pszennej

Wykonanie:
Ciasto francuskie upiec według wskazań na opakowaniu. Ja swoje piekę w 210 stopniach Celsjusza przez 18 minut. 4 szklanki mleka zagotować z cukrem, cukrem waniliowym i masłem. Pozostałe zimne mleko wymieszać z budyniem, mąką i żółtkami. Wlać do gotującego się mleka, mieszając gotować aż masa zgęstnieje. Ciepłą masą przełożyć blaty ciasta, pozostawić do wystygnięcia i posypać cukrem pudrem. 

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie! Chyba już wiem co zaserwuję po jutrzejszym obiedzie mojej rodzince :)
    Pozdrawiam,
    Zapraszam na mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak też smakuje ;) Polecam do wypróbowania. Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...