niedziela, 20 września 2015

Ciasto bezowe z bitą śmietaną i winogronami


Przepis, który dzisiaj pojawia się na moim blogu, to "skutek uboczny" kremówki. Do przygotowania kremówki potrzebowałam 4 żółtek, a ponieważ nie mrożę białek, postanowiłam je od razu wykorzystać. 4 białka to trochę mało, żeby upiec kokosanki, dlatego zdecydowałam się na bezę.

Składniki na bezę:
4 białka
250 gram białego cukru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej lub skrobi ziemniaczanej
1 łyżeczka octu
szczypta soli

Pozostałe składniki:
200 ml mleka
śnieżka w proszku
garść winogron

Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni Celsjusza. Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę. Dalej ubijając, dodawać stopniowo cukier. Na końcu dodać ocet i mąkę ziemniaczaną i ubijać jeszcze około 30 sekund. Masę przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i uformować okrągły placek. Mi w tym celu posłużyła otwierana część od tortownicy. Bezę piec 5 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza, następnie zredukować temperaturę do 150 stopni Celsjusza i piec 90 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i pozostawić w nim bezę aż do całkowitego ostygnięcia. Zimną bezę wyłożyć na paterę i przeciąć na pół. Bitą śmietanę przygotować według przepisu na opakowaniu. Wyłożyć na połówce bezy, do bitej śmietany wkroić winogrona i przykryć drugą częścią bezy. Ja wierzch ciasta udekorowałam sosem truskawkowym.

Smacznego!

    
        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...