piątek, 26 sierpnia 2016

Chałwa waniliowa


Dawno już na moim blogu nie było wpisu kulinarnego. Dzisiaj nadrabiam zaległości i przychodzę z przepisem na chałwę waniliową. Jest to podstawowa wersja tego przepisu. Do masy można dodać wiórki kokosowe, kakao, zmielone orzechy, zmielone migdały itp. W zależności od dodatków, zmienia się smak gotowej chałwy. Co najważniejsze taka chałwa jest zdrowsza, ale i bardziej krucha od tej kupionej w sklepie, ponieważ nie ma w niej zbędnej chemii. 

Składniki:
250 g sezamu
kilka łyżek miodu
aromat waniliowy

Wykonanie:
Sezam podprażamy na suchej patelni. Trzeba jednak uważać, żeby go nie spalić, bo chałwa wyjdzie gorzka. Odstawiamy na bok do wystygnięcia. Przestudzone nasiona mielimy na proszek — można też zostawić większe kawałki. Otrzymany proszek wsypujemy do miski, dodajemy po łyżce miodu i dokładnie łączymy. Miód dodajemy do momentu, w którym masa zrobi się "plastyczna". Następnie dodajemy aromat waniliowy i dodatki według uznania. Wszystko ponownie mieszamy. Masą wypełniamy foremki i wstawiamy na kilka godzin — najlepiej całą noc — do lodówki. Na drugi dzień wyjmujemy z foremek i zjadamy ;)

Smacznego!


 

3 komentarze:

  1. Dawno nie jadłam chałwy, ale jak podjadę w weekend do polskiego sklepu to kupię sobie, bo narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie jadłam chałwy, ale jak podjadę w weekend do polskiego sklepu to kupię sobie, bo narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie pamiętam, kiedy ostatnio jadłam. A ta chałwa to trochę sentymentalny powrót do dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...